На самому початку літа свіжа кров увіллється в сонм фільмів-катастроф. Розлом Сан-Андреас спокушає глядача апокаліптичними картинами, але в цілому не приносить жодного одкровення.

poster_556242e3b8d2eРежисер Бред Пейтон на головну роль обрав рекордсмена Гіннесса Двейна “Скелю” Джонсона, який відзначився найвищим гонораром за головну роль у фільмі Цар скорпіонів. Гонорар гонораром, але все ж головною заслугою Джонсона є аж ніяк не його акторська майстерність, а дійсно вражаюча гора м’язів. Здається, зовнішні параметри стали критерієм відбору і у випадку інших акторів: кіношної доньки “Скелі” Олександри Даддаріо, професора і благородного коханого, якого та сама дочка знаходить завдяки страшній катастрофі. Найяскравішими персонажами стала парочка старих, що займають не більше трьох хвилин екранного часу. Всі інші 114 хвилин Дуейн і його партнери з подачі сценаристів Андре Фабріціо і Джеремі Пассмора виливають на глядача потік сміховинних штампів. “Ти в порядку?” – на це питання, що задається один одному персонажами після падіння зі 100-поверхового хмарочоса (при виході з пожежі, подолавши цунамі тощо) пора б уже накласти рішуче вето. Ну а класичний прийом “в останній момент” вже настільки заїжджений, що не створює й зовсім ніякої інтриги.

Головною перевагою і ласим шматочком фільму, зрозуміло, стали сцени масових руйнувань та згадані вище апокаліптичні пейзажі. Напевно, людству ніколи не набридне смакувати видовища того, як, наче сірникові коробки, падають хмарочоси, тріскаються дамби і хитаються, нача зроблені з желе, мости. Ігнорування законів фізики і логіки в даному контексті вже сприймається як дещо очевидне.

Хоча про сюжет прийнято розповідати на початку рецензії, але у випадку з Розломом Сан-Андреас цю частину мимоволі доводиться приберегти до фіналу. Що з вами, сценаристи?! – хочеться волати на весь голос, а після – вщипнути себе, щоб відігнати нав’язливе відчуття дежавю. Той, кому буде цікаво досліджувати ідентичність сюжетів у фільмах-катастрофах, отримає багате поле для збору матеріалу. На думку спадає з десяток фільмів з таким же або, принаймні, подібним сюжетом. Війна світів – батько Том Круз і загублені дітлахи, Парк Юрського періоду 2 – батько Джеф Голдблюм і його бідова доньа, ЗалишеніНіколас Кейдж, сімейні проблеми і його діти, і ось – Розлом і сентиментальний татусь Дуейн, що на тлі загальної розрухи розплутує вузол родинних негараздів…  Якби ж цей фільм-катастрофа був знятий про ту колоритну парочку старих!

Розлом Сан-Андреас впевнено посяде місце в низці інших подібних фільмів, але забудеться так само швидко, як і його однотипні побратими. Наступного разу ми згадаємо про нього, аналізуючи ще одне дежавю, яке прийшло до нас з ще одним фільмом-катастрофою.

Трейлер:

Кадри: