Новий фільм культового режисера Крістофера Нолана за традицією вражає хитросплетіннями сюжету, проте не уникає нав’язливих самоцитувань і звиклих штампів голлівудських фільмів.
Головний герой, спецагент у виконанні Джона Девіда Вашингтона, дізнається про унікальну технологію родом з майбутнього – інверсію. Цей винахід дозволяє предметам рухатись у просторі та часі у зворотному напрямку. Навіщо люди з майбутнього відправляють предмети своїм предкам? Дуже скоро вчені та Протагоніст розуміють, що майбутнє намагається їх знищити, і доля людства залежить від Андрія Сатора (Кеннет Брана) – російського олігарха, який контролює доступ до новітньої зброї.
Нолан – режисер із відомою репутацією, майстер багаторівневих, зухвало закручених сюжетів, логіку яких неможливо осягнути за один перегляд. Проте Тенет, напевно, перевершив усі попередні роботи Нолана: світ інверсій виглядає настільки складним і суперечливим лінійному мисленню, що залишається розриватися між захопленням винахідливістю автора і безсиллям розгадати дію на екрані.
Врешті-решт, не в змозі слідкувати за нагромадженнями фізичних та часових парадоксів, глядач змушений шукати порятунку у допоміжних сюжетних лініях. Проте вони, нажаль, виявляються досить банальними. Класичний злодій родом із Росії не викликає жодних почуттів, окрім втоми – а також бажання зустріти на екрані такого винахідливого фільму більш харизматичного антагоніста. Герой Брани – цілковите зло, в той час як його дружина (Елізабет Дебікі) – ледь не свята. Героям бракує багатогранності, проте їх стильність і нетипову й тому цікаву зовнішність важко заперечувати. Але так само важко заперечувати непереконливість лінії домашнього насилля та материнської любові, яка мала б додати людяності в інших аспектах епічному та пафосному фільмові.
Світ, що його створює Нолан, безумовно, прописаний досконально та може «знести дах» пересічному глядачеві. Але йому бракує філософської глибини й тепла – натомість він майорить штампами класичних шпигунських стрічок.
Тенет – якісна технологія, інтригуючий сюжет, типажні актори. Але цей фільм перш за все атракціон, і відтак все у ньому приноситься в жертву видовищу. Він виділяється на тлі інших стрічок, особливо в умовах пост-карантинного голоду. Проте якщо Нолан змагається передусім сам із собою, постає питання – чи вдалося йому виграти цю битву?…
Трейлер фільму Тенет:
Кадри з фільму Тенет: