Заснований на реальних подіях, фільм Трафік розкриває перед глядачем робочі схеми наркодилерів, що діють на американо-канадському кордоні.

Коп під прикриттям (Армі Хаммер); мати, що втратила сина (Еванджелін Ліллі); професор медичних наук (Гері Олдмен); фармацевтичний концерн; потужна наркомафія – хитросплетіння правоохоронних органів, особистих історій, науки та найприбутковішого тіньового бізнесу створять примхливу канву історії, в якій не буде щасливого кінця.

Режисер і сценарист Ніколас Джарекі у деталях розгортає перед нами долі людей, що так чи інакше виявилися причетними до нелегальних схем із перевозки наркотиків. Бездоганна операторська робота та влучний і (у більшості) зірковий каст, а також невідступаюче, гнітюче, але заворожуюче звукове оформлення занурюють глядача у потрібну атмосферу. Від модернових вулиць Квебека до закинутив кварталів Детройту – сеттінг грає на історію, дозволяючи відчути особливий стан, у якому перебувають герої.

Проте сценарій, що ймовірно намагався у деталях слідувати реальній історії, перехитрив сам себе. У намаганнях прослідкувати за безліччю персонажів, подвійних агентів та паралельних розслідувань дуже легко загубитися. Логіки шукати дарма: розмови та пояснення персонажів (а це основний хронометраж фільму!) з часом сприймаються просто фоновим шумом, в той час як основною насолодою стає власне візуал, гра акторів, нюанси роботи постановників. Занадто заплутаний, фільм манівцями ходить навколо екшену, а часом і дає його – причому дуже якісний. Проте мусимо констатувати, що перший постріл лунає занадто пізно, коли увага глядача вже задрімала, розпорошена на намагання розібрати багатоходовки та реляції персонажів.

Стрічка заслуговує 9/10 за атмосферу і 3/10 за сценарій – ну а чи прийдеться вона до смаку саме вам, залежатиме від того, чи зможете ви відсторонитись від сюжетної плутанини і просто поринути у принадний, хоч і безрадісний екранний сеттінг.

Незважаючи на потужні особистий і емоційний аспекти історії вона перш за все апелює до глобального протистояння маленької людини та системи. Слідуючи за реальністю, творці фільму сумно артикулюють: кожна окрема людина – лише маленький гвинтик у системі, і хоч як би старанно ми не боролися, надія – примарна. Втім, один з останніх кадрів стрічки, в якому розчарований поліцейський тримає за руку матір, що втратила єдиного сина, наповнює серце непідробним теплом…

Трейлер фільму “Трафік”:

Кадри з фільму “Трафік”:

Share This