Хоча новий 2018 кінорік розпочався відносно недавно, проте стрічка Зменшення – іронічно – задала досить високу (тобто низьку) планку для фільмів, що врешті змагатимуться за звання Провалу Року.

Про що фільм? Як описати сюжет? – вже на такому простому питанні стосовно Зменшення можна розгубитись. Починається все досить логічно, навіть дотепно: через матеріальні труднощі сім’я Пола (Метт Деймон) та Одрі (Крістен Уїг) приймає рішення зменшитися. Цей новий тренд охопив увесь світ: маленькі люди живуть у достатку у маленьких чарівних містах. Вони мають усе, що хочуть, їм не треба працювати, а розважатися можна досхочу. Переваги очевидні – та в останній момент дружина Пола лякається і не наважується на невідворотні зміни. Покинутий же чоловік опиняється один у розкішному будинку серед щасливого світу і… тут будь-яка  логічність подій завершується і починається дещо, чому важко дати якусь оцінку.

Цілком випадкові персонажі, недієві сцени, дивакуваті мотивації та незручні сцени – такий коктейль пропонує нам режисер Олександр Пейн. Сцена, що передує сексу головного героя та одноногої в’єтнамської лідерки спротиву, взагалі може називатися «Найбридкішою еротичною сценою». Та і поза цілком непотрібним натуралізмом абсурдності стрічці не займати: загалом складається враження, що сценарій до фільму писався приблизно так, як лист з Простоквашино до батьків дяді Федора.

Багатообіцяючий трейлер стрічки не виправдав сподівань: взаємодії маленького  світу з великим у фільмі практично немає, один за одним піднімаються безліч тем та питань, жодне з яких врешті-решт не отримує гідного розвитку. Поза тим, важко вловити правила гри: від сцени до сцени картину буквально тягне у різні боки, аби в кінці привести до… чого? Неможливо дати відповідь на це питання, адже Зменшення, знехтувавши будь-якими правилами драматургії – а заразом й логіки –  просто не дає можливості адекватно оцінити події, що постають на перед розгубленим глядачем на екрані.

Трейлер фільму Зменшення:

Кадри з фільму Зменшення:

 

Share This