Неділя, 23 вересня, відзначилася першим повноцінним фестивальним днем Київського міжнародного кінофестивалю Молодість. Журі переглянуло три блоки короткометражок, що беруть участь у студентському змаганні.

Молодість – кінофестиваль передусім знаний як чудовий майданчик для молодих режисерів. Традиційно представляючи дебютні роботи кінематографістів, за роки існування Молодість значно розширила поле своєї діяльності, проте саме фільми студентів та дебютантів продовжують привертати особливу увагу та вирізняються із загальної програми. Цього року за приз у категорії “Студентські фільми” змагатимуться  дев’ятнадцять короткометражних стрічок, знятих молодими режисерами у рамках їх навчання у кіношколах світу.

23 вересня відбувся показ третини від загальної програми студентського кіно. Географічно роботи представляли переважно європейський простір, втім були і гості з азіатського регіону (Південної Кореї та Тайваню), а також з Канади та Мексики. В категорії “Студентські фільми” бере участь і короткометражка із України. Фільм студента КНУТКіТ ім.Карпенко-Карого Романа Волосевича представники Молодості помітили на фестивалі студентських фільмів Пролог і запросили до себе. Відтак стрічка Романа під назвою Веліал братиме участь і в студентському, і в національному змаганні.

За першими трьома блоками стрічок можна попередньо підсумувати, що молоді кінематографісти як у Європі, так і за її межами випробовують сили передусім у жанрі драми. Намагаючись вибудувати конфлікт, режисери фокусуються на камерних драматичних історіях, в яких намагаються якнайглибше дослідити психологію центральних персонажів. Переважна більшість стрічок небагатослівні: таке кіно треба дійсно дивитися – воно не для того, або “фонити на тлі”.

Разом з тим у загальному плині перегляду відчутно не вистачає різноманіття жанрів. Втім, кілька стрічок роблять боязкі спроби вийти за рамки драми або фестивально-споглядального кіно. Зокрема, картина із Бельгії Сміття з самого початку приваблює глядача інтригою; залом перекочується сміх… проте із розвитком історії він стає усе більш невпевненим, адже поступово стрічка набуває зловісного кримінального характеру кримінального. Більш класичною, проте відчутно емоційнішою є австрійська стрічка з простою назвою Осел. “Це фільм про осла”, – не мудруючи, представив свою роботу режисер Рафаель Гайдер, і зала поринула у лаконічну, сентиментальну історію стосунків старого та його парнокопитного друга. Епатажністю привертає увагу короткий метр із Росії Щасливий рай. Але найбільш “фестивальною” – простою та водночас експериментальною – виявилася знята одним кадром стрічка із Німеччини У вікно. Невеликий хронометраж, одна локація, два персонажі, гумор та філософія вигідно вирізняють фільм серед його конкурентів. Адже саме цього – нестандартних рішень, лаконічності меседжу та експериментів – чекає глядач від кінематографістів-початківців. Окрім художніх робіт, у програмі студентського кіно присутня також анімація та документальний фільм про джунглі у Кале.

Повторно добірки категорії “Студентські фільми” демонструватимуться у понеділок, 24 жовтня, у кінотеатрі Жовтень (блок 1 і 2) о 19:00 та 21:00 і у вівторок, 25 жовтня у Жовтні в той же час (блок 3, 4).

Share This