Про враження від фестивалю “Молодість” з КіноУкраїною поділилася досвічений кінокритик, член журі ФІПРЕССІ Кармен Грей.

Кармен Грейвільний кінокритик, яка пише для The Guardian, The Observer, Sight & Sound, Screen International, The Calvert Journal. Вона входила до складу журі багатьох масштабних кінофестивалів в Берліні, Торонто, Роттердамі та Москві. Особливо ж вона цікавиться кінематографом Центральної та Східної Європи. Певний час Кармен жила у Празі; цього року вона була тьютором молодих кінокритиків у Варшаві; у Київ завітала вперше, проте – цілком впевнена – не востаннє.

Чому ж Кармен цікавиться кінематографом саме нашого регіону? На її думку, пострадянські країни особливі тим, що, хоч капіталізм уже завітав сюди, проте вплив минулих культур ще дуже сильний. Українці мають зовсім інше відчуття суспільства – суспільства, яке побудоване не тільки на грошах.

Український фільм, який справив на Кармен найбільше враження – Плем’я Мирослава Слабошпицького. З документалістів вона відзначила Сергія Лозницю за неймовірне уміння створювати атмосферу напруги та занурювати у неї глядачів. На “Молодості” Кармен сподівалася побачити нове українське кіно.

“Звичайно, у стрічках молодих режисерів – особливо незалежних – часто не надто гарна якість. Проте я вважаю, що дуже важливо дозволяти цим фільмам бути показаними. Коли ти залежиш від фінансування держави, то постійно мусиш виправдовуватися, пояснювати, навіщо тобі потрібні ці гроші. Часто доводиться йти на компроміси. А якщо знімаєш разом з продакшном, часто це закінчується лише одним – “Цей фільм має заробляти”.

На думку Кармен, українські режисери мають великі шанси на успіх у світі. Адже фестивалі прагнуть демонструвати колоритне, самобутнє кіно з маловідомих країн. Тому Кармен наголошує, що молоді режисери мають бути самобутніми, а не імітувати, що є досить модним. Бути схожим на Голівуд – аж ніяк не шлях до успіху. 

“Краще робити стрічку про те, що ти добре знаєш, навіть якщо це і виглядає занадто фантастично. Але головне, що це твій особистий естетичний всесвіт. Щирість завжди справляє на людей враження!”, – каже Кармен

Вона додає, що увага світу зараз прикута до України через політичні події, і це може стати додатковим плюсом для молодих режисерів у пошуку партнерів та глядачів за кордоном.

Переможцем в секції ФІПРЕССІ (а також Міжнародного повнометражного конкурсу) стала стрічка Пікадеро Бена Шеррока. Режисер був присутній на “Молодості”, тож ми поцікавилися у Кармен, наскільки важливе уміння творця фільму презентувати його.

“Стрічка має говорити сама за себе. Часто режисерам важко додавати після показу щось ще. Проте усе так чи інакше впливає на журі, а піар – невід’ємна складова кінопроцесу, яка стає усе більш важливою у сучасному світі”.

Кармен резюмувала, що час, проведений нею на “Молодості”, був не тільки приємним, але і важким: адже фільми були дуже різні, торкалися важливих та часто важких соціальних тем. Визначити переможця було непросто. 

Share This