Українська стрічка із Жаном Рено у головній ролі – мрії чи реальність? Гучне ім’я і пафосний трейлер не стали запорукою якісного кіно, і той, хто чекає на повернення Леона-кілера в оновленій подобі, буде жорстоко розчарований.

Горезвісно відомий стрічкою Поліна та таємниця кіностудії режисер Оліас Барко повертається (вже у якості продюсера) на сцену українського кінопростору, аби створити пересічну драму із гучною заявкою: Жан Рено знову зіграє кілера! Певно, цієї одної фрази вистачило б будь-якій кінокомісії, що приймала пітчинг проекту. Заворожена французькою складовою фільму, Україна вирішила виділити гроші на проект, аби на власних граблях переконатися, що “зарубіжне” – не завжди означає “якісне”.

Психологічний трилер (за справкою Вікіпедії, не за відчуттями) про кілера у відставці виявляється затягнутою, недієвою пересічною драмою із сюжетними штампами, проте, нажаль, без штамопованої видовищності, що зазвичай тільки й рятує подібні фільми. Дія розгортається передусім в усамітненій хатинці в глибині засніженого лісу, де Генрі (власне Жан Рено) коротає свої дні, ховаючись від минулого. Одноманітно нудні будні екс-кілера порушує поява пораненої дівчини (у виконанні Сари Лінд), яку він приводить до тями. На момент їх зустрічі і хоч якоїсь взаємодії минає вже третина фільму, і питання, чому це має бути цікавим та напруженим, все ще залишається відкритим. Паралельна дія із розслідуванням вбивств десь у пафосних нетрях спецслужб також не відрізняється дієвістю. Єдине, що споріднює стрічку із заявленим жанром психологічного трилера – напружене очікування того, а коли ж, власне, щось таки станеться.

Але чекати дарма: більша частина фільму пройде у беззмістовних діалогах чи пасивних, неконфліктних сценах. Невеличке пожвавлення наприкінці не здатне врятувати невдалий плин сюжету і, тим паче, не здатне викликати жодних реальних почуттів, адже за весь час розвитку історії персонажі не стають ані зрозумілими, ані загадковими, ані близькими, ані ненависними. Це просто цілковита індиферентність.

Але найбільше хвилює питання, а на якого ж глядача розраховане це дійство, враховуючи лавину негативних відгуків онлайн (як вітчизняних, так і зарубижних кінокритиків) і – що найголовніше – на присутність стрічки у відкритому доступі в тому ж таки інтернеті. Якби не це, можна було б розраховувати на те, що ім’я французької зірки забезпечить приток зацікавлених. Але враховуючи всі обставини, ані Жан Рено, ані будь-які інші промо-хитрощі творців фільму не здатні врятувати катастрофи провалу, що насправді була передбаченою задовго до виходу стрічки у прокат.

І, можливо, так Україна вчиться на власних помилках. Але майже 22 мільйони гривень – чи не завелика ціна за ґулю на кінематографічному чолі?..

Трейлер фільму Холодна кров:

Кадри з фільму Холодна кров:

Share This