Унікальний онлайн-експірієнс DocuDays триває, і КіноУкраїна поспішає поділитися топ-5 фільмів з міжнародної конкурсної програми, для яких варто неодмінно знайти час у насиченому графіку віртуального фестивального розкладу.

Причина
Андрес Фіґередо · Венесуела · 2019 · 83’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тривожна, хвилююча робота, яка стала результатом кількарічного безстрашного занурення режисера у нетрі одного з найнебезпечніших місць у Південній Америці – венесуельску в’язницю, яка вже давно не контролюється владою. Місце, де в’язні самі вирішують порядок денний, розподіляються на касти та вершать долі одне одного; місце, до якого занадто просто потрапити і з якого майже неможливо вирватися; місце, де царюють беззаконня і водночас найжорсткіші правила, незнання яких безумовно вартуватимуть тобі життя. Тут немає звичних нам моральних норм і цінностей – все вирішує право найсильнішого. Проте що саме призвело до утворення такого автономного «феномену», і чи є шанс на майбутнє у тих, хто потрапляє сюди? Через спілкування із десятками ув’язнених режисер спробує дослідити ці питання, і навіть якщо відповіді не звучатимуть оптимістично, кожен глядач буде змушений замислитися: якою має бути ціна помилки і чого вартує суспільство, що перетворює людей не бездушних убивць у тваринній подобі?

Тунель
Ніно Орджонікідзе, Вано Арсенішвілі · Грузія, Німеччина · 2019 · 92’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яку вагу має голос невеличкої громади, коли її інтереси стають на шляху інтересів глобальних гравців? Чи то пак, шлях стає наріжним каменем сутички, що виникає між жителями невеличкого гірського поселення у Грузії і великим задумом кількох держав відновити величний Шовковий Шлях. Доки китайські робочі будують тунель, підриваючи все нові й нові масиви гірської породи і все ближче підбираючись до забутого богом містечка, місцеві жителі вимушені роками жити у підвішеному стані, намагаючись дістати відповідь на питання: чи буде зтерта їх домівка з лиця землі? Але як не намагається громада достукатися до світу, здається, до них нікому немає справи. Скоро бездушні економічні амбіції держави поглинуть історію міста, що спокійно доживало свій вік серед чарівної природи і руйнуючихся залишків минулого…

Ньютопія
Аудун Амундсен · Норвегія · 2019 · 88’

 

 

 

 

 

 

 

 

Гідний наступник великого норвезького мандрівника Тура Хейердала, молодий режисер із Скандинавії кидає все, аби шукати істини у диких джунглях Індонезії. Полишаючи звичний світ із його сумнівними споживацькими цінностями, документаліст фільмує своє життя у сім’ї тубільців, які й не чули про цивілізацію з її спокусами та гіркими розчаруваннями. Проте великий світ наступає. У стрічці ми разом із «цнотливим дикуном» вперше вийдемо до сучасності, аби подивитися на неї свіжим поглядом і раптом з вражаючим страхом зрозуміти, що ми робимо із планетою – і самі з собою. Перед головним героєм – і глядачем – постане вибір: чи кинути свій примітивний світ заради кабали 21 сторіччя, чи повернутися до світу, знайомого ще пращурам. Світу, який, можливо, і позбавлений багатьох переваг прогресивного людства, проте – сповнений невловимо глибших цінностей, які стали недоступні сучасним людям, що потонули у круговерті галасу і гонитви за грошима, не помічаючи, як втрачають самих себе.


Віч-на-віч

Джон Вебстер · Фінляндія · 2020 · 73’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скандинавські країни вважаються найщасливішими на світі, і Фінляндія стабільно займає ведучі позиції у рейтингах оцінки рівня життя. Проте яким високим не був би загальний рівень щастя суспільства, біль, пов’язаний із втратою близьких, переживається всіми однаково. Але там, де – мусимо визнати – люди сягнули трішки вищого щаблю емоційного і психологічного розвитку, можливі й унікальні пошуки досвіду подолання найглибших травм. Родичі убитих фінів, забувши про споконвічне «око за око, зуб за зуб», готові йти назустріч тим, хто позбавив життя найдорожчих їм людей. Це історія про свідомі зусилля, направлені на пошуки внутрішньої сили дарувати прощення і позбавитися від тягаря, що однаково отруює нерозривно пов’язані життя злочинців і жертв. Історія складна, але сповнена стриманого, скандинавського оптимізму і раціональної віри у кращі риси в кожному із нас.

Заморожена надія
Пайлін Ведель · Таїланд · 2018 · 75’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи має право людина розпоряджатися життям і смертю? Чи має право самостійно вирішувати, коли саме їй відходити у небуття? Чи матиме колись силу на те, аби за власним бажанням дарувати другий шанс тим, для кого вже самою природою винесено смертельний вирок? Людство завжди намагалося подолати смерть, і тепер, у 21 сторіччі, ми спостерігаємо за нечуваними досі розробками вчених, які працюють над замороженням людей у надії повернути їх до життя через n-нну кількість років, коли технології займуть місце бога. Розказуючи історію однієї сім’ї, що не змирилася із смертю дворічної доньки, режисер стрічки підніме безліч наукових та етичних питань. І якщо – навіть зараз – вони все ще здаються фантастичними, фільм змушує розпочати дискусію на глибинні теми нашого світосприйняття і провести попередню ревізію меж, за які здатне сягнути людство у своїй невичерпній жазі панувати на Землі вічно.